DataGrid не обновляет объект вне модели представленияC#

Место общения программистов C#
Ответить
Гость
 DataGrid не обновляет объект вне модели представления

Сообщение Гость »

I'm encountering an issue of DataGrid and I tried whole day not found the solution. Here I have a DataViewModel:

public ObservableCollection Source { get; } = new ObservableCollection(); public void AddTemp(Temp temp) { Source.Add(temp); } which binded its dataContext to the view, contain a datagrid:

and a AddViewModel:

public DataViewModel DataViewModel { get; set;} public AddViewModel(Cami cami) { DataViewModel = new DataViewModel(); } public async Task Cap() { await Application.Current.Dispatcher.Invoke(async () => { //... if (timer == null) { timer = new System.Timers.Timer(1000); timer.Elapsed += async (sender, e) => await GetRealTimeDataAsync(); timer.Start(); } //... }); } private async Task GetRealTimeDataAsync() { var (min, max) = await Cam.F.GetRealTimeTemp(); var temp = new Temp { id = id, Time = DateTime.Now, Min = min, Max = max, }; DataViewModel.AddTemp(temp); return temp; } Im using MVVM.CommunityToolkit. The problem is, when i debug, i see the Source in the DataViewModel actually updated. But the datagrid not update its row. Nothing happen. But when i create Temp object inside the DataViewModel and update it via a button which binded RelayCommand, it works. But i need the data must be come from the AddViewModel, not the DataViewModel itself. I tried so many way, pass by constructor but it not help. Any explain and help is appreciated. Thanks!

Источник: https://stackoverflow.com/questions/781 ... view-model
Ответить

Быстрый ответ

Изменение регистра текста: 
Смайлики
:) :( :oops: :roll: :wink: :muza: :clever: :sorry: :angel: :read: *x)
Ещё смайлики…

К этому ответу прикреплено по крайней мере одно вложение.

Если вы не хотите добавлять вложения, оставьте поля пустыми.

Максимально разрешённый размер вложения: 15 МБ.

Вернуться в «C#»